DarLyst

O listă de beauty cu lucruri pe care le iubim mai mult sau mai puțin…

Cat de des iti cureti peria de par?

with 10 comments

SONY DSC

O intrebare aparent simpla dar al carui raspuns te cam pune pe ganduri, nu? Si inca o intrebare: mai tii minte cand ti-ai curatat-o ultima oara? Asa-i ca nu-ti mai aduci aminte exact acum cate saptamani a fost? Nu esti singura.

In ultima vreme am observat ca tot mai multe persoane isi neglijeaza (voit sau nu) peria de par, nu-i acorda foarte mare atentie sau uita intentionat sa o curete regulat. O folosesc asa, cu parul strans in ea pana s-o strica. Nu mai spun de modul scarbos in care arata.

Stiu, ritualul de igienizare in sine nu este foarte placut, nici pe mine nu prea ma incanta, dar este necesar si esential. Peria de par trebuie curatata si spalata macar o data la doua saptamani pentru a va mentine sanatatea si frumusetea parului. In timp ea acumuleaza impuritati, reziduuri si chimicale provenite din produsele de styling pe care le folosim, fire de par rupte, celule moarte, grasime si praf devenind mediul perfect pentru bacterii care se transmit apoi frumusel in par. Folosind-o zilnic, asa cum fac eu si tinand-o saptamani intregi murdara, pe langa faptul ca ea incepe sa capete un miros foarte neplacut parul nostru ar deveni si el imbacsit, gras, tern si lipsit de stralucire. Asa ca daca intampini aceste probleme treci si curatata-ti peria de par!

In cazul in care nu detineti o ustensila cum e cea prezentata de Camelia aici, folositi metoda clasica. Nu va ia decat 5 sau hai cu indulgenta 10 minute:

a) indepartati cu mana firele de par prinse in acele periei. Sunt multe, unele mai scurte, altele mai lungi, dar cu putina indemanare si rabdare veti reusi. Daca sunt fire pe care nu puteti sa le apucati ajutati-va de o scobitoare sau un ac pentru a le trage in sus sau spre exterior.

b) dupa ce ati indepartat toate mizerile acumulate turnati sub un jet de apa calda un pic de sampon in interiorul periei. Cu ajutorul unui pieptene micut sau a unei periute de dinti curatati-o pana se formeaza o spuma frumoasa. Clatiti-o apoi bine, bine cu apa pana cand ramane perfect curata.

c) la final, asezati-o cu fata in jos pe un prosop curat si lasati-o sa se usuce natural

Voi cum va curatati peria de par? Si cat de des? Va recomand sa nu mai amanati acest proces si sa luati urgent masuri pentru ca in tot acest timp microbii isi fac singuri, linistiti si fericiti de cap.

Va pup si va mai astept!

P.S.  Castigatoarea celor doua pachete Natracare este andryro. Felicitari, draga mea! Astept sa imi trimiti datele tale pe email.

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Incerc sa-mi curat cat de des pot pentru ca o perie murdara imi ingrasa mai repede parul. Eu, dupa ce adun firicelele de par cu mana, dau cu o periuta si un sapun antibacterial, un sampon pentru a o curata de alte bacterii :) Mi-e mai greu cu peria Tangle Teezer, e mai multa chinuiala dar si ea e rasfatata cu o baie des :D

    Macy

    15 May 2014 at 9:59 am

  2. Un articol foarte interesant, pe care l-am citit cu mare curiozitate aseara!
    Eu imi curat peria dupa fiecare utilizare. Curat parul din ea, caci se strange ceva la ce claie am eu, dar eu o las intr-un vas cu apa si sampon cu perii in jos vreo 10 minute,apoi o clatesc cu apa calda si fasai putin alcool sanitar pe ea. Nu stiu cat de corecta e metoda mea, dar stiu ca asa proceda mama cand eram mica si mi-a ramas si mie intiparit in minte.

    Cossa

    6 May 2014 at 8:36 pm

  3. Eu o curat dupa fiecare utilizare, mi se pare de bun simt. Vorba ta e scarbos sa stai cu ea asa…

    Te pup.

    http://miu-miu.ro/

    Andreea Tudor

    5 May 2014 at 4:04 pm

  4. recunosc ca nu-s asa de atenta la acest aspect, dar poate si din cauza ca folosesc peria doar cand am parul proaspat spalat.

    Alina lui Brumarel

    5 May 2014 at 3:20 pm

  5. Eu imi curat mereu peria de par , iar uneori cu un alt piaptan din plastic si apa rece, dar nu stiu daca le pot spala cu sampon/sapun avand in vedere ca acele sunt prinse intr-un burete si avand in vedere ca periile sunt lemn nu stiu cum se vor intelege cu apa.

    Mihaela Curea

    5 May 2014 at 2:22 pm

  6. exact asa o curat si eu, saptamanal. sa stii ca ft bun articolul asta, fiindca multe fete neglijeaza acest aspect. si ca sa vezi ce bun e ebay, am gasit o ustensila la 1$ pt curatat peria, cred ca merita cumparata:)) te pup si o sapatamana faina!

  7. eu folosesc pieptanul, dar am si perie! se curata usor!!

    coco

    4 May 2014 at 8:02 pm

  8. Eu folosesc pieptenul :D Am parul moale si nu simt nevoia sa il piaptan cu peria.
    Acum cativa ani foloseam peria dar nu suportam sa vad vreun firicel de par pe ea :D

    Andreea Goia

    4 May 2014 at 7:20 pm

  9. Curat parul adunat in perie zilnic, dar de spalat nu o spal. Ca e din aia de lemn si nu prea vad cum as putea sa intru prin locsoarele alea dintre “peri”. In schimb o inlocuiesc la cateva luni pentru ca se face urata.

    bibelou

    4 May 2014 at 7:17 pm

  10. Eu imi curat mereu parul cazut in perie pentru ca urasc cum arata cand se umple de par.
    Din fericire, peria mea are dintii rari si de plastic, asa ca se curata de par si se spala chiar usor. :)
    Oricum, buna antentionare!


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 457 other followers

